Zamień usługi na produkty i zacznij skalować swój biznes

Zamień usługi na produkty i zacznij skalować swój biznes

Prowadzisz firmę usługową? Masz dość zastanawiania się, ilu klientów skorzysta dziś lub jutro z Twoich usług? Nie chcesz być pasywnym i masz dość czekania na klientów? Zamień usługi na produkty! W artykule informujemy jak to zrobić, podajemy kilka przykładów, a także piszemy, dlaczego powinieneś rozważyć tę opcję.

 

Dlaczego warto zamienić usługi na produkty?

Istnieje wiele korzyści, które przemawiają za zmianą oferty firmy. Przede wszystkim, tworząc ze swoich usług produkty, możesz o wiele lepiej i łatwiej budować skalę swojego przedsiębiorstwa, a tym samym docierać do szerszej grupy odbiorców. Poza tym oferując produkty zamiast usług, nie musisz czekać na swoich klientów. Wychodzisz do nich z gotowym produktem, który rozwiąże ich problemy.

Ważne jest również to, że oferta składająca się z produktów jest łatwiejsza w rozliczaniu, bardziej transparentna, a co najważniejsze – pozwala lepiej zarządzać zamówieniami, ponieważ dokładnie wiesz, ile produktów w skali miesiąca musisz zamówić i/lub sprzedać.

 

Nie wiesz, jak zamienić swoje usługi w produkty? Sprawdź kilka przykładów

W transformacji usług w produkty ograniczają Cię dwie rzeczy: Twoja wyobraźnia oraz potrzeby Twoich klientów. Nie za bardzo wiesz, jakie produkty mógłbyś oferować? Pozwól nam przytoczyć Ci kilka inspirujących przykładów.

  • Wyobraź sobie, że prowadzisz kwiaciarnię. Zamiast czekać na klientów, lepiej stwórz gotowe produkty. Mogą być one oferowane w formie usługi cotygodniowych dostaw abonamentowych świeżych kwiatów i bukietów pod adres wskazany przez klienta. Możesz uruchomić również pocztę kwiatową.
  • Szyjesz pluszaki dla dzieci? Pomyśl o zapewnieniu swoim klientom możliwości ich personalizowania. Stwórz witrynę, dzięki której rodzice lub opiekunowie będą mogli umieszczać rysunki dzieci, a Ty na ich podstawie będziesz szył wyjątkowe pluszaki.
  • Prowadzisz bar mleczny? Zaoferuj dodatkowy produkt w formie kateringu dietetycznego dla firm.
  • Może zajmujesz się serwisem i sprzedażą drukarek? Zdywersyfikuj portfolio swoich usług i dorzuć do nich wynajem drukarek dla firm w formie abonamentowej.

 

A Ty, jak zamieniłbyś usługi w produkty?

Wciąż nie masz pomysłu, jak przekuć swoje usługi w produkty? Zgłoś się do nas. Razem pomyślimy nad tym, w jaki sposób usprawnić Twój biznes!

Dodaj komentarz